Loading

Dr.Öğr.Üyesi

Ali İLYA

Eğitim Fakültesi

Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İletişim

ailya@sakarya.edu.tr

0090 264 295 3512

Sosyal Hesaplar

1.2-ESCI VE/VEYA SCOPUS KAPSAMINDAKİ DERGİLERDE YAYIMLANMIŞ MAKALE :
1 Rets, I; Ilya, A; - Eliciting ELT Students' Understanding of Plagiarism in Academic Writing - EURASIAN JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS - Vol.4 - pp.193 - ISSN : 2149-1135 - DOI : 10.32601/ejal.464115 - English - Article - 2018 - WOS:000445825900006
7.2-ULUSLARARASI KONGRE VE SEMPOZYUMLARDA SÖZLÜ OLARAK SUNULAN VE TAM METİN OLARAK YAYIMLANAN TEBLİĞ :
1 Koç, B., & İlya, A. - Exploring pre-service language teachers’ perceptions and actual practices of giving feedback in micro-teaching. - 2016
2 İlya, A., & Kayıhan, Ş. N. - Action Research: Turkish Pre-Service Language Teachers' Perceptions of Microteaching Implementations, Constructive Feedback Sessions, and Possible Impacts of Feedback on Their Performance - 2016
3 Aydın, B., İlya, A., Yiğit, G., Ahmetoğlu, N., Durceylan, B., Bora, A.N. - The Reasons of Success and Failure for Turkish Students in Learning English - 2016
4 Koc, B; Ilya, A; - Procedia Social and Behavioral Sciences - INTERNATIONAL CONFERENCE ON TEACHING AND LEARNING ENGLISH AS AN ADDITIONAL LANGUAGE, GLOBELT 2016 - Vol.232 - pp.421 - ISSN : 1877-0428 - DOI : 10.1016/j.sbspro.2016.10.058 - English - Proceedings Paper - 2016 - WOS:000387499800057
2.13 B-BAŞARIYLA TAMAMLANAN YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI TARAFINDAN DESTEKLENMİŞ BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİNDE (YALNIZCA AR-GE NİTELİĞİNDEKİ PROJELER) ARAŞTIRMACI OLMAK :
1 Sakarya İli Bağlamında İngilizce Eğitimini İzleme Projesi - Vol.13000 - 2012-06-18-001 - 2012
13.2-LİSANS DÜZEYİNDE DERS VERMEK. (SON 3 YILDA HER DERS İÇİN, HER YIL İÇİN EN FAZLA 5 DERS) :
1 AMERİKAN EDEBİYATI - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
2 AMERİKAN EDEBİYATI - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
3 İNGİLİZ EDEBİYATI - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
4 İNGİLİZCE OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2013
5 EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.6 - ISSN : 1 - 2013
6 EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.6 - ISSN : 1 - 2013
7 OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.6 - ISSN : 1 - 2013
8 OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ - 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.6 - ISSN : 1 - 2013
9 ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 1 - 2012
10 İNGİLİZCE OKUMA VE YAZMA ÖĞRETİMİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2012
11 AMERİKAN EDEBİYATI - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2012
12 İNGİLİZ EDEBİYATI - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.4 - ISSN : 1 - 2012
13 OKUMA VE YAZMA BECERİLERİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.6 - ISSN : 1 - 2012
14 EDEBİYAT VE DİL ÖĞRETİMİ - 2012-2013 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.6 - ISSN : 1 - 2012
15 YABANCI DİL II - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2011
16 YABANCI DİL II - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2011
17 YABANCI DİL II - 2011-2012 Eğitim Öğretim Yılı Ön Lisans/Lisans Dersleri - pp.3 - ISSN : 2 - 2011
14.4-ULUSLARARASI SPORDA HAKEMLİK, ANTRENÖRLÜK, İDARECİLİK, MENTOR, KONDİSYONER, FİZYOTERAPİST, SPOR HEKİMİ VB. GÖREV YAPMAK :
1 28. Ulusal Dilbilim Kurultayı - 2014
MAKALELER
Suggesting an online practicum model on an exploration of the learning gains in an EFL remote teaching practice course: Online, practicum, model ETCEtra
Adaptation of practicum in an EFL pre-service teacher education program in response to the COVID-19 crisis: A SWOT analysis
Factors affecting Turkish EFL teachers’ level of burnout: A quantitative study
A Comparative Analysis of Classroom Discourse in Microteaching and Practice School Contexts
Investigating the relationship between ELT students’ verbal working memory capacity, reasoning ability and foreign language proficiency of productive skills
Eliciting ELT Students’ Understanding of Plagiarism in Academic Writing
Exploring Pre-service Language Teachers⿿ Perceptions and Actual Practices of Giving Feedback in Micro-teaching
ARAŞTIRMA PROJELERİ
Çevrim İçinden Sınıf İçine: COVID-19 Dönemi Mezunu İngilizce Öğretmenlerine Yönelik Bir Mentorluk Programı Geliştirilmesi
İngilizce öğretmenliği Programına Yönelik Yenilikçi Bir Öğretmenlik Uygulaması Modeli Geliştirilmesi
Sakarya İli Bağlamında İngilizce Eğitiminin Kalitesinin İzlenmesi
BİLDİRİLER
Investigating the relationship between ELT students’ verbal working memory capacity, reasoning ability, and foreign language proficiency of productive skills
A Post-COVID Needs Assessment Study for an Effective Online Practicum
Training Pre-Service Teachers Online?
Action Research: Turkish pre-service language teachers' perceptions of microteaching implementations, constructive feedback sessions, and possible impacts of feedback on their performance.
The reasons of success and failure for Turkish students in learning English.
"Exploring pre-service language teachers’ perceptions and actual practices of giving feedback in micro-teaching."
UZMANLIK ALANLARI
İngilizce